masa bukan emas..tetapi adalah nyawa dan kehidupan

mutiara Ilahi

hanya manis kata bisa meleraikannya,
setiap detik mencari kebahagiaan,
setiap saat mencari kebenaran,
perubahan diri bukan untuk dipermainkan,
tetapi ia adalah asbab realiti kehidupan,
merangkak-rangkak memayungi rentetan hidup,
kesusahan bukan batasan untuk berjaya,
setiap kali melihat gadis ini pasti ada sesuatu yg menjadi tumpuan,
Apakah itu?
sudah pasti senyuman,
tutur katanya sopan bukan lambang kelemahan,
tetapi ia adalah senjata menawan kekasaran,
kadang-kadang apabila bersamanya pasti ada yang senang,
apabila kesuyian dia pasti mengembirakan...

*______ nama diberi,
sangat peramah dan mudah mesra,
mesranya bersahaja tetapi bisa menambat hati yang lara,
tidak mudah mengalah kerana dia percaya yang Allah sentiasa bersamanya,
pernah terlihat titisan airmatanya,
tetapi disorok untuk menyenangkan semua,
dalam diam dia mencari kekuatan,
mutiara yang menitis dikutip semula,
bukan kerana dia menyesal tetapi mencari kekuatan yang hilang,
hidupnya penuh dengan liku-liku,
tetapi itu sudah bisa mematangkannya,
dialah segala-galanya untuk keluarganya,
setiap liku ketentuan Ya Rabb adalah rakaman indah untuknya,
bercerita tentang kisah Rabiatul Addawiyyah pasti bisa mengubatnya,
seorang serikandi yang susah,
tetapi kaya pada tangan Allah,
lagenda Rabiatul Addawiyyah sudah cukup menggarisi hidupnya...

hahaha, bila bertemu denganya pasti senyuman yang diguris,
dari jauh dia merendahkan kepala,
bukan kerana merendahkan kehormatannya,
tetapi menghormati ukhuwah,
dalam menjalani hidup tawakal dan usaha didamping selalu,
InsyaAllah gadis ini pasti berjaya,
mengharungi hidup dengan penuh tabah dan istiqamah,
sentiasa mencari redha dan pelukan Ilahi,
semoga hidup gadis ini diberkati dan dirahmati,,

jadilah wanita solehah yang memayungi panji-panji Allah,
jadilah wanita yang bisa menggegarkan dunia kerana Allah,
kerana ketabahanmu umpama Sumayyah,
contohi Sumayyah,
kerana syahidnya mempertahankan islam,
semoga rangkaian hidup dipatri olehmu,
adalah rangkaian hidup pejuang fillah,
jadilah mutiara yang tersimpan didasar yang dalam,
tak bisa disentuh tetapi penuh bermakna dan berharga..
semoga berjaya!!!!!!


nukilan: (immukmin
atau nama sebenarnya muhammad khairudden


sbenarnya,ini adlh nukilan puisi dari seorang sahabatku....
dia ni memang suka bab2 puisi....
kalu rajin terjah blognya, bnyk cerpen2 ringkas yg korang boleh baca...
hurmmm...
pd mulanya tergelak baca puisi nie.....
begini rupanya expectation dia kat aq....
aq bukannya sebagus or semacam org dlm puisi tu punn sebenarnya....
sometimesss...
aq juga selalu rasa terputus asa,
diliputi rasa malas serta memejam mata tuk berusaha,
hehehe~
apepun
apepuuun, buat sahabat juga merangkap classmate ku ini...
trimas tuk puisi ini...
kini tiap kali aku baca puisi nie...
actualllyyyy...."tertacim" rasanya...heuheu~~.
dlm hati kecil ni...nak jugak  benar2 jadi gadis sperti dalam puisi ini...
bilamana saat kesusahan dtg menimpa dan menghimpit diri,
La Ilaha Illallah mnjdi ucapan dibibirku...
tanganku menadah ke langit, memohon bantuan Penciptaku
dengan sepenuh kudrat ku langkahi segala dugaan yg datang
dengan sepenuh hati ku terima dan redha...
dengan berbekal semangat aku cuba redah segala kepayahan...
ku percaya, 
di sebalik kepayahan itu sentiasa ada kesenangan...
Ya Allah, Pelindungku....ku mohon kekuatan..=)

tuk sape2 yg baca entri nie...
puisi ni jugk boleh jdik milik korang.....
sbb tu aq kosongkan ruangan nama....
smoga sdkit sbnyk boleh bg semngat kat korang...
n semoga sentiasa upgrade agr mncapai makna sbnr yg dimaksudkan dgn "MUSLIMAH YANG SOLEHAH"
aminnn...
........^^




gaze


Wonder if it’s loyalty or impatience

I waited for many years

But you never said then what you have said now

The helpless heart weeps silently

What to do, something happen



penantian..=) _ini bukan entri jiwang_

Ya Allah..

Kirimkanlah dia untukku..
Dia yang akan tenangkan hatiku..
Dia yang selalu menjaga keimananku.. Dia yang selalu mengingatkan solat kepadaku..
Dia yang selalu mengajariku bagaimana aku harus bersabar..
Dia yang membuatku menangis kerana takut kepada-Mu..
Dia yang Menjaga Agama-Mu..
Dia yang selalu berdoa untuk keluarganya..
Dia yang selalu taat kepada ayah ibunya.,..
Dia yang tak pernah meninggalkan sholat..
Dia yang selalu berbicara sopan..
Dia yang selalu bijaksana..

Jika dia adalah pilihan-Mu,
Datang atas redha-Mu,
Yang akan mampu mendekatkan cintaku pada-Mu,
Maka, satukan hatinya dan hatiku.
Dalam janji ikatan suci,

Aamiin Ya Allah Ya Rabbal ‘Alamin..
 
 

A.K.I.D.A.H


"akhlaq yang baik lahirnya dari akidah yang kuat"

jika hendak diumpama, 
pokok yang menghasilkan buah yang lebat masak serta ranum lagi enak dimakan pastinya punyai akar yang kuat.....begitulah kita sebagai manusia....

ibadah asas mampu memelihara diri dari melakukan maksiat
kalau mampu....
amal lah ibadah sunat..insyaAllah, menjadikan anda mukmin hebat..:)

apepun...

Bersesuaian dengan sabda Rasulullah s.a.w :
"Sebaik-baik amal ialah amalan yang kekal walaupun sedikit."

hari ini aku nak kongsi satu artikel yang diambik dari laman sosial pesbok
walau artikel sedikit panjang(err..sebenarnya bukan sdikit)
tapi..harap bsabar serta beristiqamah dalam mbcanya shingga abis k...
insyaAllah..moga bermanfaat n mberi kesedaran buat kita smua....


(sila klik)
 
p/s sejagat:
peranan kerajaan amat penting dalam menyediakan persekitaran yg islamik dalam negara kita.

p/s dari hati ke hati:
sayangi lah Allah...
sayangilah agama kita
yakni islam...
 
 
jangan sesekali disebabkan kepuasan di dunia , akhirat kita buang...
nauzubillahiminzalik.

renung-renungkan lah wahai sahabat sekalian...

biar dirimu x mengenali diriku...
biar diriku x mengenali dirimu...
tapi...
hati kita tertaut kerana Allah...^_~





Sape nak baju Free?~ IMANN ABDUL GALLERY GA



AQ SUKA BAJU2 CENGGINI....
SO....SEMENTARA TUAN PUNYA GEDUNG BUAT CONTEST..PE SALAHNYE AQ JOIN KANNNNN....HEHEHE~
KOT2 MURAH REZEKI KALI NIE...AMEEN~~ ^_^

so..korang pun leh la try2 lawat page diorang d fb...kot2 ade yg sgkut di hati..leh la order....
ni link nyee : imann abdul gallery

bubyeee...
salam.

yabedabeduuuwww ....MENARIK!!!!!

okeyhhh...nampak tak tajuk kat atas tuuu..hehe~~~


ya...MEMANG MENARIK...


nak tahu...haaaa~teruskan membaca...
utk entri kali nie.....aq nk cerita la sket psl produk  VCO..
tuk pengetahuan korunk sumer..VCO tu adalah-->> VIRGIN COCONUT OIL....

pernah dengar?pernah dengar?


NAMA DIBERI:

virgin coconut oil
hah!!! virgin???!!!
wait..wait...jgn salah paham...
jom kita translate ke dlm BM dlu yek...hehe


'MINYAK KELAPA DARA'


hah!! makin pelik..lek2 lu...
sebenarnya, minyak ini dipanggil 'dara' kerana proses penghasilannya yang dijalankan tanpa penggunaan bahan kimia dan haba.
umpamanya...suci dan asli...ceewahh...
Minyak kelapa dara jugak mbawa mksud minyak yang tidak menerima rawatan kimia atau haba yang berlebihan. Dengan kata lain, ia merupakan minyak yang dapat mengekalkan kandungan nutriennya selepas  diproses.

mungkin namanya agak menimbulkan kontroversi sdikit....dan mnyebabkan ramai menyangka suplement ni hanyalah utk org yg da kawen....hehe`
but the true is...budak 8tahun pun sesuai...n suplement ni tidak terhad tuk kaum gegirlss but boboyss pun boleyhhh.....sbb nie adalah suplement tambahan harian that keep maintain our bodies health...:)

KANDUNGAN:

seperti yg diwar-warkan tadi....
kandungannya memang 100% minyak kelapa dara...
n x dicampur dgn ape2.. mahupun gula dan garam..:P hehe
(psl kandungan/ingredient..insyaAllah..kita cerita d next entri yek..
nnti tlampau pnjg lak entri nie..penaaaattt korunk nk baca kan..hee~)
but dun wori..memang xde bhn kimia langsung 100% natural ingredient.

KEBAIKAN:


pd masa sekarang nie...vco mgkin femes berbanding tahun2 dahulu yg cuma sekadar didengari ura2 sahaja..
kini alhamdulillah....sejak wujud beberapa orang yang benar2 serius utk mbawa naik produk yg betul2 bermanfaat nie...vco,namanya sudah cukup dikenali di pasaran...
antara faktor2 VCO menjadi pilhan:

1- KECANTIKAN
  • Ya..that's true...after using it..ramai yg mengeluarkan testimoni2 bahwa minyak,jerawat serta parut di wajah mereka berkurangan.
  • malah boleh memberikan wajah yg mulus lg telus umpama kulit baby.
  • kulit kusam juga bertukar menjadi lebih fresh serta kelihatan sihat.
  • keyakinan diri yg kian hilang juga kembali..:) 
  •  
ahaks~~ nak diceritakan...aq pun paham la...mesti sesape yg ade mslh kulit nie 99% pernah mghabiskn bnyk duit utk try pelbagai2 produk...ye r...wajah tu aset...sggup belaka..hehe
hinggakan sekali dgr je ayt promoter tu...(ntah ye ke x) masih terliur nak beli walaupun harganya menggunung bercabang daik..kan..kan?? hehe~
balik umah tu mula la renung resit lama2 bagai nak gigit hancur xnak makn nasik....haha
but dun wori..normal la tu...gegirls katakan~~hak3
so...u olls can try la benda nie...lg selamat kalu nk d'compare dgn produk2 diluar sane yg sgt diyakini dicmpuq dgn bhn2 kimia dan biasanya keberkesanannya bersifat sementara...insyaAllah..yg ni juga kan disambung pd next entri..
"BAHANA produk campuran kimia"..:: PRODUK CAMPUQ KIMIA vs VCO YG SUCI MURNI"
tungguuuuuu~zassss....hehe
(p/s: aq pun tgh try gak nie..)

2. KESIHATAN:

bg aku la kecantikan or kekemasan tu HARUS...
tp..ape yg penting KESIHATAN jauh lg penting kottttt...
cantik luar tp kesihatan dalaman xjaga....ape yg syoknye?
xcantik ....tp dalam sihat...ad mslh ker???...
haaa....aq pcaya jika cantik dalam,maka luar akan cantik...
ketahuilah kebiasaannya..

"KECANTIKAN LUARAN TU TAMPILNYA DARI KESIHATAN DALAMAN"
 
ye dak nie? haha~
betui la cheq oii!!!
panjangnye mukadimah kesihatan nie..okeh2..kita kembali kpd topik asal,
antara kebaikan dan khasiat vco....:::

kecantikan luaran:


-membantu mengurangkan berat badan dgn meningkatkan kadar metabolik
-menghasilkan tenaga dgn segera
-mengurangkan infeksi,mencegah garis2 halus
-mengurangkan gejala psoriasis,eksim,dermatitis
-melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit serta mberi perlindungan dari sinaran ultraviolet
-mengurangkan jerawat/parut jerawat


kesihatan dalaman:


-meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental
-memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin2 dan asid amino
-melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa darah serta mengurangkan risiko diabetis
-mengurangkan stress pada pankreas dan sistem2 enzim dalam tubuh
-meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium untuk tulang dan gigi yg kuat.Ia juga melindungi diri drpd serangan osteoprorosis
-mencegah risiko sakit jantung
-mencegah atherosclerosis dan strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi.


kebaikan-kebaikan yg lain:


-membantu sistem daya tahan pada tubuh, melindungi tubuh dari kanser payudara,kanser colon dan kanser rahim
-melindungi tubuh dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing
-mencegah sakit liver
-berfungsi sebagai antioksidan,mengurangkan radang kronis
-membunuh virus(yg menyebabkan mononucleosis,influenza,he
patitis C,cacar air dan herpes) bakteria (yg menyebabkan pneumonia,sakit telingaa,infeksi kerongkong,gigi berlubang,keracunan makanan,infeksi saluran kencing,meningitis dan gonorrhea) kulat (yg menyebabkan candica,jock itch,kadas dan infeksi yg lain) serta membunuh cacing pita ,lice, giardia, dan parasit
-mengurangkan masalah keputihan
-mengatasi masalah monopos wanita


INTERSTING RIGHT? hehe...


HARGA:

retail price: RM39.90
PROMOTION PRICE FOR THIS MONTH:RM38 ONLY!!!!!
n kalu yg beli >2 botol...ade diskaun tmbhn lg(yg ni valid till the end of this month only)....
order cepat!!!!!
jgn lepas peluang nie....
dgn harga yg relevan anda dpt produk 2 in 1...
for ur HEALTH n for ur BEAUTY...^^

SIDE EFFECT:

Since vco adalah 100% asli tanpa sebarang pengawet atau pewarna tiruan, insyaAllah tdk mendatangkan sebarang kemudaratan dan kesan sampingan. Malah, pengambilan minyak kelapa dara semasa kehamilan adalah sangat bagus kerana ia membantu mengatasi rasa mual dan memberi tenaga kepada ibu mengandung. Catalyst adalah syarikat bumiputera dan produk-produknya mendapat pengiktirafan sijil HALAL JAKIM.




CONTACT US:-

facebook:(choose either one)
-azwani(013-9470530)
-siti madiha (013-2449782)

or by email:-(choose either one)
-azwaniali@ymail.com 
-cyput_cedut@yahoo.com

BERMINAT NAK BISNESS:- ?????

kepada sesiapa yg serius berminat jadi agen boleh hubungi kami tuk maklumat selanjutnya.
tenkiuuuu~~~
tuk lihat testimoni2
sila klik link di bawah ni yer...arigatoooo gozaimasss




 WORD OF WISDOM__________:

"Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan."








tahniah kawan2!!!
teruskan amalan membaca..hak3!!!





kasihMu selamanya,,,

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...... 

MasyaAllah....SubhanaAllah...
sayangnya Allah pada diri ku....
masih EngKau memberi nyawa pdku hingga ke hari nie..saat ini...
alhamdulillah...
masih diberi rezeki makan....
syukurnya Ya Allah...aq dilahirkan di bumi ini...di tanah air ini...
tp...sering dunia ini menggodaku....
kadang2 aku lemah....
menyebabkan aku lupa...aku lalai
bahawa....
dunia ini hanya seketika...
terang si bulan belum pasti akan terus menerangi bumi ini...
sinar sang suria belom tentu akan terus menyinari bumi indah ini...
kerlipan bintang2 juga belom tentu akan terus berkedipan meindahkan mimpi manusia d mlm hari....


Ya Allah kuatkan jiwa raga ku dlm mghadapi setiap dugaan dan ujian indah dri Mu...
lembutkanlah jiwa dan raga ku utk menyayangi makhluk dan segala keindahan ciptaanMu...
keraskanlah hatiku dlm menahan godaan hina dunia...
lembutkanlah hatiku pd jalanMu Ya Rabb
tambahkan imanku...
hilangkan kelekaan ku...
semoga titisan air mataku ini HANYA UNTUKMU....
aku cintaMu YA ALLAH...


-sila hayati lagu ini-
tajuk:pintu taubat
nyanyian:zivilia
sumber:boleh didonlod di 4shared.com
lirik: sila google~ :)


tersadar ku dari khilafku
bersujud memohon ampunan
atas segala dosa-dosaku
yang telah khilafkan hatiku

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu
dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku mengesa
Astaghfirullohu Kalla
pintu taubatmu

ntah kapan ajal menjemputku
mungkin esok hanya kau yang tahu
mungkin usiaku tak cukup lagi
untuk hapus segala dosaku

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu
dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku mengesa
Astaghfirullohu Kalla
Pintu taubatmu

Aku hina dan tak pantas memohon ampunan
tapi hanya engkau tempat ku untuk meminta
ooo..oooooo........

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu
dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku mengesa
Astafgfirullohu Kalla
Pintu taubatmu


p/s:  
"dalam aku mencari redhaMu Tuhan... 
jiwaku perlu kpd mutiara ihsan... 
kalbuku perlu kpd permata iman... 
agar diriku indah dgn nikmat iman... 
tetapi bagaimana aku harus merasai semua itu... 
tanpa bimbingan seorang teman yang mampu menjadi mursyid 
pada diriku menuju kesisiMu Tuhan... 
Ya Allah... 
hadirkanlah ia dlm perjalanan hidupku...." 
-_-

no title.

kemanakah semangat ku....
kemanakah ia menghilang...
kemanakah 'kau' pergi..
huhu~

bukan pulut semngat yg ku cari..
bukan juga semngat 1 malysia yg ku mahu...
bukan juga semangat unimap yg ku pinta...

arghhhh!!!!
semangat222!!!!




                           (meow2 ni pun cam da xde semngat da...nnti akak blnja whiskes miskes ye)                                                     
caption:

orang kata...
pompuan mudah kecik ati...
tapi kan..tapi kan....
sebenarnya kecik ati tu menandakan seseorang tu ade rsa syg....

kalu xkecik ati tu xde rsa syg ler~(kot)
so...kecik ati sbb syang lerrrrrrr...
biasa ler....bila dgn org yg kita syg...ati keras tiba2 jdi sensitip...kan~~~
hati lembut n halus semacam jadiknyer...
mase tu xperlu pisau rambo dh ..
hnya dgn kata2 pun mampu terguris...(berdarah je la x)<--ini bukan ayt keling..ini ayat pasif-


motif sebenar:  unknown n undefined...


p/s: ye...sy kecik ati bila awak buat camtu...T_T
 
~~~luluh semangat teruih,ilang nye kemaih~~~