masa bukan emas..tetapi adalah nyawa dan kehidupan


bila sakit....

Assalamualaikum w.b.t

hehe.... buat pe tu???
entri kali nie xde pe pun sebenarnye...
saje nak update...smbil pesan memesan la cket..hehe
beside, aku xmau la blog aku nie ditumbuhi kulat2.. n dipenuhi sawang dek lama x hupdate kan..hehehe~
ok2....haa korang puasa camner? sahur?berehh??
alhamdulillah...:))
bagus la kalo semua bereh...(thumb up)
korang2 yg stdent nie... sahur biasanya makan ape ye?
megi? biskut? hehe...
lebih kurang semuanya...ni la menu2 nya...
huhu...xpela...at least sahur kan...dapat pahala lbih..hehe

ermmm...kalo aku ni perut sensitive sket....
kene makan bnyak kalo sahur...kalo x mcm hari ni la...
kene gastrik lak puasa2 nie..nsib baik aku leh tahan smpai wktu bbuka...
puasaku terjaga...alhamdulillah...
berkat ketabahan n kekuatan yang Allah bg kat aku...
walaopun sakit tu x terkata...huhu
(sejak bile lak 'sakit' tu leh berkata2..huhu)
huh~ 
bila sakit menimpa diri nie..
baru la mula nak pikir nikmat sihat yang Allah bagi kan..huhu
manusia2...
so, sementara sihat nie..jaga la baik2 kesihatan kalian semua ya....hee~
n syukur la...kesihatan baik yg dikurniakan Allah pada kita...
huhu...kesakitan yang aku alami tadi...
aku harap tu adalah sbgai penawar dosa...
lam kata lain...sbgai pengurangan dosa yang mgkin aku telah lakukan...
insyaAllah.....^_^

so..sohabat2 sekalian yang masih segar bin bugar.... jaga la kesihatan anda baik2 tau...
syukur lah sesapa yg sehat tubuh badan tu...cara mensyukurinya adalah... tidak menjebakkan diri anda ke arah kemudaratn kesihatan...
(kalo nak buka puasa tu jgn mkn melampau...ni x..mkn ikut nafsu...pastu perot mula la sarat cam ibu mngandung 9 bulan...adoii...) 
nak pi tarawikh pun berat la jadinya...hoho..
n always melakukan amal ibadah kepada Allah...insyaAllah...sentiasa mndapat nikmat kesihatan baik yang bpnjgan...
kepada yg skit2 tu...sabar ye..ikhtiar la bg sembuh cepat disamping bdoa pohon kesembuhan diri dari Allah..sbar dan hadapi lah dgn kuat ye... jgn menyalahkan takdir walaupun sekali... sesungguhnya setiap apa yg ditkdirkan ada hikmahnya....oraitt?
ini adalah juga salah stu tarbiyah dari Allah... egtlah wahai kengkawan ku... hamba yg selalu ditarbiyah itu adalah hamba yg disayangi oleh Allah....:))

lasly...selamat berpuasa, berbuka,bersahur n... beramal ibadah yg lain di bulan mulia dan penuh keberkatan nie...

jap-jap...!!!
ni haa..nak share lirik lagu nie 
tajuk: muhasabah cinta
nyanyian: xtau la plak..hehe..koarang search sendirik la ye..:p


Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar

Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku

Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


ni aku selitkan gambar antara makanan kegemaran aku...terbaikkk la!!!


    ~ uwaa..rinduu nasi kerabu mak I....nasi kerabu ayam bakar terbaik dalam dunia~
 


No comments: