masa bukan emas..tetapi adalah nyawa dan kehidupan

terima kasih Tuhan Ku..:)

Kala malam...
bersihkan wajahnya dari bintang-bintang
Dan mulai turun setetes air langit dari tubuhnya
Tanpa sadar nikmatnya alam karena kuasa Mu
Yang tak kan habis sampai di akhir waktu perjalanan ini

Terima kasih ku padamu Tuhanku
Tak mungkin dapat terlukis oleh kata-kata
Hanya Dirimu yang tahu besar rasa cintaku pada Mu
Oh Tuhan anugerah Mu tak pernah berhenti
Selalu datang kepadaku Tuhan semesta alam
Dan satu janjiku tak kan berpaling dari Mu

 Terima kasih ku padamu Tuhanku...

Engkau sisihkan semua aral melintang di hadapanku
dan buat terang seluruh jalan hidup tuk melangkah

Terima kasih ku padamu Tuhanku
Tak mungkin dapat terlukis oleh kata-kata
Hanya Dirimu yang tahu besar rasa cintaku pada Mu
Oh Tuhan anugerah Mu tak pernah berhenti
Selalu datang kepadaku Tuhan semesta alam
Dan satu janjiku tak kan berpaling dari Mu..



huhu
da hayati da lagu nie?
korang semua pernah dgr xlagu nie...?
nyanyian Rossa...bgus liriknya
1st tyme dgr lagu nie,
aq jdi sebak...
sedih...
sayu...
kenapa?

tetiba aq merasakan diriku sgt hina...
hina kerna masih tidak dapat mnjadi hamba Allah yg sempurna
mgkin kekadang aq tersesar dri jln yg lurus...
terleka dgn kehidupan di dunia..
terbuat sahabat-sahabat atau insan-insan lain terluka hatinya..
sedangkan,
sungguh banyak dan luas nikmat2 yg Allah s.w.t telah kurniakan tuk hamba-hambaNya di muka bumi nie...
xhenti-henti...
begitu sayang Allah pd kita semua...
subhanallah..
betapa wajibnya kita bersyukur pd kurniaan nikmat dr pencipta alam semesta ini
Ya Allah..alhamdulillah wasyukurillah..

rasa syukur,
aq pasti sahabat-sahabat punyai rasa itu...
setiap dlm hati manusia pasti ada rasa itu...
cuma, kita perlu membuka hati dan berikan sdikit usaha tuk melahirkan rasa itu...
jika hati tidak mahu serta enggan kerana riaknya dirinya pd Allah...
serta malas berusaha tuk mensucikan hatinya...
pasti 'rasa' syukur itu hilang
hilang kerana kegelapan hati...
justeru itu menggelapkan jalan hidup kita..
jln menuju kebahagiaan akhirat yg kekal abadi
semoga kita dikuatkan lg dlm meniti kehidupan ini..
agar sentiasa di jalanNya...
agar sentiasa menjadi lebih baik...
oleh itu..
sementara diberi waktu dlm meneruskan tugas kita dlm kehidupan ini..
sama2 lah kita cuba sedaya upaya menjadi yg terbaik...
bukan sedaya upaya mndapatkan apa yg ade di dunia sahaja...
tapi egt...AKHIRAT
alam yg kekal...
curahkan lah usahamu yg terbaek demi mndapat tmpat yg bahagia disana
pd suatu masa nnti...
insyaAllah sahabat-sahabatku...

sentiasalah berubah...
berubah dari tidak baik kpd baik,
kmudian, dr baik kpd lebih baik,
seterusnya, dr sgt baik kpd cemerlang,
dan, dr cemerlang itu jadilah kamu hamba Allah yg sgt cemerlang di dunia serta akhirat....:)
biarlah apakata orang,
biarlah ape jua aral yg mndatang,
kuatkanlah dirimu sahabatku...
yang penting
dalaman kita,
amalan kita,
pastikan hati kita...jiwa kita...nurani kita bersih...
kdg2, mungkin org tidak nampak perubahan diri kita...
tapi itu tidak penting,
jgn sesekali jdikan kata-kata org itu 'pelumpuh' semangat mu..
ape yg penting, Allah tahu ape niat, fikiran, perbuatan kita...
                                        dan semua itu pasti akan dihitung olehNya...
jgnlah memikirkan yg tidak baik pd ketentuan Allah
sesungguhnya setiap yg Allah jadikan dan tentukan pasti ade hikmah n sebabnya...
kita sebagai hambaNya,
redhakanlah hati...
terimalah takdir...
jadikan setiap peristiwa dan kejadian sbgai pembakar atau pelonjak kpd dri kita sndri...
tuk menjadi lebih baik dri seblum ini...
insyaAllah sahabat-sahabatku....
Allah sentiasa berada dgn kita...
dekat di hati kita....
mohonlah, berdoalah kpd Nya..
Allah pasti bantu kita..:)
malah sesungguhnya Allah bnyak mengurniakan kita anugerah yg tak kan kita terkira betapa bnyakkah nikmat itu, berapakah bilgan nikmat itu...
tak mungkin....
kerana nikmat Allah itu sgtlah luas....

Dalam hadits dikatakan, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

« إِنَّ اللَّهَ قَالَ لِى أَنْفِقْ أُنْفِقْ عَلَيْكَ ». وَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « يَمِينُ اللَّهِ مَلأَى لاَ يَغِيضُهَا سَحَّاءُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ أَرَأَيْتُمْ مَا أَنْفَقَ مُذْ خَلَقَ السَّمَاءَ وَالأَرْضَ فَإِنَّهُ لَمْ يَغِضْ مَا فِى يَمِينِهِ »

“Allah Ta’ala berfirman padaku, ‘Berinfaklah kamu, niscaya Aku akan berinfak (memberikan ganti) kepadamu.’ Dan Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda, "Pemberian Allah selalu cukup, dan tidak pernah berkurang walaupun mengalir siang dan malam. Adakah terpikir olehmu, sudah berapa banyakkah yang diberikan Allah sejak terciptanya langit dan bumi? Sesungguhnya apa yang ada di Tangan Allah, tidak pernah berkurang karenanya." (HR. Bukhari no. 4684 dan Muslim no. 993)

setiap pagi...
apabila mata dicelik..
kita masih  bisa menikmati kesegaran udara...
kita masih  bisa menghirup serta merasa udara yg mengalir hingga ke rongga
oksigen mengalir hingga ke jantung dan dipam ke seluruh badan...
dari situ sistem-sistem dlm badan berfungsi dgn baiknya.... :)
kita masih diberi nyawa lgi tuk hidup...
kita masih mampu melihat dunia yg penuh berwarna-warni ini...
kita masih mampu merasa bunyi-bunyian indah dibumi ini..
kita masih boleh berjalan, mbuat kerja, ke kelas tuk mnuntut ilmu, 
masih ade ibu n bapa...tuk bmanja,tuk segala2nya,
masih ade kwn2 tuk sama2 suka duka...
apbila lapar, kita makan
apbila mengantok, kita tidur dgn lenanya
bukan kah itu semua nikmat yg penguasa alam ini yg anugerahkan pd kita?
subhanaAllah...
mungkin kadg2 mgkin kita x terpikir dan m'anggap hal ini remeh je...
sesungguhnya siapakah yg mampu meberikan nikmat sebegini???
sungguh xterungkap kata-kata syukur kami pdMu...
pada nikmat Mu
pada anugerah Mu
alhamdulillah...

Allah berfirman,
مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَهَا وَمَا يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ

Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tidak ada seorang pun yang dapat menahannya, dan apa saja yang ditahan oleh-Nya maka tidak ada seorangpun yang sanggup untuk melepaskannya sesudah itu.” (QS. Fathir: 2).

bukalah pintu hatimu, carilah anak-anak kunci pintu hatimu....
tuk menghidupkan hatimu....
antara kunci-kunci itu adalah kesabaran,kekuatan,ketabahan, dan rasa syukur...


 Allah itu Maha Pengampun...




terima kasih Tuhanku, Allah Maha Besar
 -hanya Egkau yang mengetahui betapa besar rasa cinta ku padaMu-