masa bukan emas..tetapi adalah nyawa dan kehidupan

SENYUM!!!

Assalamualaikum w.b.t....

haaa..tetiba rajin lew nak meng'update kan...

entri kali nie xde pe sgt..just nk crita2 sal imam muda 2 sket...
haaa...korg knl x Hassan?
dlm ayt skemanya adlh IMAM MUDA HASSAN...

haa....ni la nma si juara imam muda 2...
berbalik cerita psl imam muda 2 nie...
sbnrnya aq xde la mngikuti sgt...
pasai aq agk kebizian sebenornye...
so jrg2 je dpt tgok, tu pun yg ulang2, tgok pun xsmpat hbis...
sibuk ngan adik kecil aq la sape lg, asyik mao katun je memanjang...hadeiii~

tp spnjg aq yg aq smpat tgok, aq perasan sumer kecuali hassan..
tp xlama tu, aq mula terperasan gak muka dia mase edisi pi melawat kubur tu,
xsilap msa mggu mandikan jenazah tu..haa,tu la bru mula tperasankn dia..
(tyme tu aq xtau lg pun upenya dia antra yg ngetop)
msa tu dia ada ckp2 ckt/ ulasan ttg pngjran dia dpt...
..rupa2nye...sweet kemaihh gak orgnya..
korang tahu x, dri situ la aq mula jatuh hati minat kt dia..hehehe

perghhh..ayt dia power la...bisa meruntun hati sape2 mndgrnya...
xkira lg senyuman yg dia ada...
boleh jdi hilang sgla mslh bila tgok  dia senyum..hehe
26 tahun dh bgitu bjya...
single lak tu....(xde kaitan..haha)

ok2..lari jauh sudah...
sbgai seorg islam...
aq kagum sgt ngan diorg sumer...bukn hassan ataupun nazrul sahaja..
tp kesemua...yg pergi odition, xkiralah tpilih ke x...
laporan plak mngatakan mmg rmai yg pi odition..bangga2...
ni mknanya msih rmai lg gnerasi2 muda yg masih kukuh akidah dan ilmu agmanya

masa mlm akhir tu,
pserta diuji dgn bbrapa ujian...
mmg hebat la diorg....
usia muda lg..tpi,fuhh..hebat...
da la baca Quran pun best...merdu...
rasa malu pun ad, kalu aq duk tmpt diorg...
xlulus kot ujian tu..hheehee~

haa...jdi, aq hrp kita semua amik la cntoh2 baik dr mereka..
terutamanya  para2 remaja lelaki...
kalu kita lihat persekitaran di sekolah...(cnth tdekat:sekolah harian)
setiap thun btmbh gengster2...
gerun memikirkan disiplin ank2 remaja msa kini...


wlaupun astro dikatakan mngaut keuntgan yg sgt tggi dan dikira agak xbalance bnbnding ngan agensi2 lain....dan dikatakan angkuh sama kerajaan kern tdk mgkut arahn krjaan...
tapi...diorg hebt gak...mksd aq sape yg bg idea buat rncngan imam muda nie la...
imam muda pun rmai gk pminat..alhamdulillah..
jgn korang sgka maharajalawak je ade peminat..hehe

so,aq benar2 hrap rncngan imam muda nie akan diteruskan pd thun2 akn dtg nnti ..insyaAllah..
(af smpai 9...imam muda biar lbh lg..hehe)

xlupa..
senyum2 selalu la ye mcm IM hassan...sejuk ati saper2 yg nengok..hehe
jiwa biar lembut, bukan fizikal lembut tau..hehe
syg ibu slalu...hormat ibu...hrgai pngorbanan ibu
kerja keras tuk capai cita2...iklas dlm ape jua pkara dilakukn...
dunia kejar..akhirat xlupa..malah akhirt diutamakan...
-ni la yg aq dpt dri IM Hassan...-:P

aq nak letak gmbr dia tp cam segan lak..kot2 nanti IM hassan singgh kat blog aq ke..kantoi r...
segan arr aku....
hhehehe~

nyway aq xkecewakan korang..be fair..aq letak sumer peserta IM 2 nie ye..hehe





 



sekian tuk kali nie...

6 comments:

iq jauh said...

ehem..
apa da..
sapa yg baca entri ni msti tau yg mirae ni tgh angau kat mat hassan tu.
yela btul la ap yg mirae tlis tu..sapa tak bangga..
tp cara entri ni ditulis pun bleh buat kwn2 hg tersenyum.btoi dak kwn2 mira???!!!

hehehehe

fatin tasnim said...

hahaha..agak da wanie nak wat entry nie.... huhu~

cik wanie in da bloghouse said...

iq jauh: bobo a.k.a iq jauh...anda tersilap blog ke or tersilap tuan belog nie...ni blog azwani ali la..bukan cik mirae...ape da....keciwa aq....tp nk tgelak pun ade gak..hahha...
ade pape ke nie? smpai belog pun leh ttukaq...ehem2...hehe..^_^

cik wanie in da bloghouse said...

fatin tasnim: well..u know me..haha
agak2 IM Hassan singgh x sini..?
hahaha..bajetttt

sifu im said...

sepatutnya aku dh de lam barisan imam muda tu..tapi kerja yg aku lalui sekang ni x mengizinkan aku nk join IM tu..haha

cik wanie in da bloghouse said...

eh2...knpakah tiba2 aq rasa bangga bila sifu im yg pemes memes komen kt sini ye...padahal post aq ni dh lama bkurun..hahhaa

~eylehhh , ye r tu...xpe2..musim depan ade lg....hahaha...aq tggu...